söndag 11 oktober 2009

Dag 8

Nu har katterna bott här i en vecka och på dem verkar det som de aldrig gjort något annat. Den stora påsen med Friskies jag köpte i torsdags är måttligt populär, de äter av den men ser mest ut att undra när den riktiga maten ska serveras. Jag kokade en laddning strömming till idag, det är ju trots allt helg, och båda stod och trängdes med huvudena ned i fiskskålen. Min mor kom på besök under dagen och hade med sig presenter i form av lyxigare torrfoder och Whiskas kattmjölk. Båda presenterna uppskattades väldigt av Nyx och Phobos som åt och drack med god aptit. Just nu är det två utslagna katter som tar igen sig efter en betungande dag där jakten på en liten röd prick varit huvudsysslan. De slåss rätt mycket med varann, Nyx vrålar och skriker när Phobos biter sig fast i hennes fötter och svans, de studsar iväg från varann en liten stund men sen är det dags för en ny batalj och även om Nyx ylar och verkar plågad av leken är hon inte sen att börja med att hoppa på Phobos. Det är väl någon typ av maktkamp kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar