tisdag 6 oktober 2009

Dag 3

Det går framåt, Nyx har börjat acceptera Phobos. Idag när jag kom hem kom båda springande bredvid varann utan att hon sade ett ord. Hela kvällen var hon mycket mer vänligt inställd mot honom. Jag har däremot märkt att det finns ett tillfälle då Phobos inte accepterar Nyx närvaro, och det är när det handlar om mat. Phobos älskar mat och tycks inte ha någon botten. Jag åt pizza igår och under middagen var båda katterna vid matbordet. Phobos åt gladeligen både ost, skinka, tomatsås och bröd. Idag åt jag grillad kyckling och då var det fest kring matbordet. Phobos var som galen. Jag vet att man inte ska ge efter när djur tigger vid bordet, men han har ett så hjärtskärande skrik och så söta ögon... Det blev två bröstbitar kyckling över vilka jag skar upp i mindre bitar för senare utportionering. På kvällen låg faktiskt båda katterna och sov i min säng, Phobos uppe vid kudden och Nyx nere vid mina ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar