lördag 10 oktober 2009

Dag 7

Vaknade på morgonen av att Phobos stökade runt med två plastpåsar. Sen hörde jag Nyx borta i ett hörn, krafsandes med någonting. Jag kopplade inte först, men sen upptäckte jag anledningen. Mitt på en av plastpåsarna Phobos krafsade runt med låg en lös hög med bajs och borta vid Nyx i hörnet bakom fotöljen låg en annan hög, förmodligen hennes. Jag upptäckte att dörren till toaletten var igenskjuten, alltså hade de inte kunnat ta sig in för att uträtta sina behov. Istället hade Phobos rådigt bajsat på en plastpåse och försökte frenetiskt täcka över det med en annan påse. Nyx å andra sidan hade inte mycket till sitt förfogande, utan hade krafsat in lite jord från en blomkruka, några högtalarkablar samt en glasspinne som på något sätt hamnat på golvet, i bajset för att täcka det så gott det gick. Man blev nästan lite rörd över deras idoga försök att dölja sina verk.
Påsen var bara att spola av och kasta, bajset på golvet krävde en del pappersarbete men nu är ordningen återställd och toaletten är återigen åtkomlig.
Jag har tagit lite bilder nu när det äntligen är ljust när man är hemma:












1 kommentar: